Sluiten
Neem contact op

Luxe relatiegeschenken: effecten en resultaten

luxe geschenkdoos

Luxe relatiegeschenken: effecten en resultaten

De vraag die omhoog komt, terwijl je kijkt naar luxe relatiegeschenken: hoe ondersteunen ze de klantrelatie? Want je wilt best investeren in luxe geschenken, maar je wilt ook kunnen verantwoorden waarom je dit doet. In dit artikel lees je meer over de effecten op de klantrelatie en de voordelen voor je bedrijf.  

Wat zijn luxe relatiegeschenken? 

Luxe relatiegeschenken zijn van een andere categorie dan de standaard relatiegeschenken. Het zijn geschenken van hogere kwaliteit en vaak is er ook meer aandacht aan besteed. Niet alleen in het uitzoeken ervan, maar ook aan de producten zelf en de verpakking. Het is een relatiegeschenk van hoge kwaliteit, wat past bij de ontvanger. 

Kenmerken van luxe relatiegeschenken? 

Een balpen met het bedrijfslogo kun je ook vinden als je op relatiegeschenk zoekt. Maar dat is niet wat je voor ogen hebt wanneer je het hebt over een luxe relatiegeschenk. Een definitie van een luxe relatiegeschenk is er niet, maar er zijn wel een aantal kenmerken die een geschenk luxe en exclusief maken. 

  • Hoge kwaliteit: luxe heeft niet alleen te maken met een gevoel, maar ook met kwaliteit. Luxe zakelijke geschenken zijn van hoge kwaliteit en hoogwaardige materialen. Hierdoor stralen ze luxe en exclusiviteit uit.  
  • Bijzonder en exclusief: een gewoon relatiegeschenk kun je vaak binnen een mum van tijd in grote getale bestellen. Voor een luxe cadeau ligt dat anders. Daar zit veel meer tijd en aandacht in, het is niet overal verkrijgbaar en het voelt bijzonder voor de ontvanger.   
  • Het voegt iets toe: een exclusief relatiegeschenk gaat om meer dan alleen het cadeau. Vaak zie je een stukje persoonlijke aandacht erin terug. Het gaat om meer dan de producten, het gaat om de ervaring die de klant of relatie krijgt van dit geschenk. 

Waarvoor kun je relatiegeschenken inzetten? 

  • Positieve associatie versterken: door het geven van een relatiegeschenk laat je aan klanten, leveranciers en samenwerkingspartners zien dat je ze waardeert en bereid bent iets extra’s te doen. Hierdoor versterk je de positieve associatie met je bedrijf. 
  • Waardering tonen: door relatiegeschenken te versturen kun je waardering tonen aan klanten en samenwerkingspartners. Dit geeft de ontvanger een goed gevoel en versterkt daardoor de relatie met jouw bedrijf. 
  • Versterken van de relatie: kies je voor een persoonlijk cadeau of iets dat echt aansluit bij de klant, dan laat je zien dat je als bedrijf betrokken bent bij de ontvanger. Door deze persoonlijke vorm van aandacht versterk je de klantrelatie. 
  • Stimuleren van verkopen: kies je voor een relatiegeschenk dat gerelateerd is aan een (nieuw) product of dienst, dan vergroot je de koopintentie van nieuwe klanten en klantenbinding met je bestaande klanten.  
  • Bevestigen van status en exclusiviteit: het geven van luxe relatiegeschenken kan de status van je bedrijf bevestigen en de ervaring van exclusiviteit verhogen.

Zet luxe relatiegeschenken in voor jouw bedrijf 

Je kunt luxe relatiegeschenken breed inzetten in je marketingstrategie. Door de keuze voor het juiste geschenk kun je sturen hoe je bedrijf gezien wordt door partners en klanten, bouwen aan een sterke relatie en (herhaal)aankopen stimuleren. Meer leren over relatiegeschenken inzetten voor je bedrijf? Download dan het gratis whitepaper ‘Relatiegeschenken, zakelijke cadeaus als marketingingstrategie’.

Aandacht op de juiste momenten 

Succesvolle klantenbinding bouw je op door je klant aandacht te geven op de juiste momenten. Geef ze het gevoel dat ze belangrijk zijn voor je bedrijf. Door aan de klantrelatie te bouwen, maak je klanten ambassadeurs van je bedrijf. Meer leren over het bouwen van waardevolle relaties met je klanten? Download het gratis whitepaper ‘Klantenbinding: van tevreden klant naar ambassadeur’.

Download het whitepaper over relatiegeschenken

Whitepaper Relatiegeschenken: zakelijke cadeaus als marketingstrategie

Martine Renes - eigenaar Boxury
Artikel geschreven door:

Martine Renes

Deel dit artikel

Bekijk ook eens

relatiegeschenken

Unieke relatiegeschenken: waarom en hoe werken ze zo goed?

28 april 2023

Whitepaper Onboarding

28 maart 2023

luxe cadeaus

Whitepaper Relatiegeschenken

28 april 2023